Checklist privacybeleid personeelsgegevens

Met de komst van de Algemene verordening gegevensbescherming, moet u voldoen aan de ‘accountabilityverplichting’. U moet kunnen aantonen dat u voldoet aan de verplichtingen die in de AVG staan. Met de vragen in deze checklist, kunt u zelf een privacybeleid opstellen voor de verwerking van personeelsgegevens.

Persoonsgegevens die in uw organisatie worden verwerkt, moet u optimaal beveiligen, zowel op technisch als organisatorisch gebied. Onder de noemer persoonsgegevens, vallen ook de gegevens van personen die in uw organisatie werkzaam zijn. Die gegevens kunnen bijvoorbeeld in personeelsdossiers staan, of in de (externe) personeelsadministratie.

Met een intern privacybeleid richt u zich op het gedrag van mensen die omgaan met persoonsgegevens. Daarmee verzekert u zoveel mogelijk, dat u in de praktijk voldoet aan de vereisten van de privacyregels.

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.