Zodra werknemers structureel (hybride) thuiswerken, is het verstandig om individuele afspraken op papier te zetten. In een thuiswerkovereenkomst regelt u onder meer werktijden, beschikbaarheid flexibiliteit en het belang van goede arbeidsomstandigheden.

De Thuiswerkovereenkomst is een aanvulling op de arbeidsovereenkomst, waarin leidinggevende en werknemer afspraken op individueel niveau vastleggen. Gaan meer werknemers thuiswerken? Dan is het aan te bevelen om voor de organisatie regels op te stellen in een Regeling Thuiswerken met daarin de voorwaarden waaronder medewerkers thuis kunnen werken.

In deze Thuiswerkovereenkomst staan onder meer afspraken over de te werken uren op de standplaats en de thuiswerkplek, de voorzieningen die de werkgever beschikbaar stelt, de inrichting van de werkplek, aansprakelijkheid en de arbovereisten waaraan de medewerker zich moet houden.

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.