HR Tools & Extra's

HR-vakgebied: zo communiceren jongeren

Web 2.0 stelt de HR-professional voor nieuwe dilemma`s. De werknemers van nu verwachten via nieuwe media contact te kunnen leggen met werkgevers. Wat moeten HR-professionals hiervan weten als ze de boot niet willen missen?

Ruim acht miljoen Nederlanders brengen maandelijks een bezoek aan Facebook. Deze succesvolle netwerksite is een voorbeeld van een nieuwe generatie internettoepassingen die werknemers voluit gebruiken, maar die bedrijven nog voor veel vragen stellen. Wat betekenen de nieuwe mogelijkheden en de toegenomen transparantie voor het HR-vak? Voor recruitment, de reputatie van de werkgever en voor de communicatie met en door de medewerkers?

Voor kandidaten en werknemers zijn chatten, facebooken, bloggen en tegenwoordig soms ook twitteren niet bijzonder meer. Ze verwachten dat ze op deze manieren ook contact kunnen leggen met werkgevers. Wat moeten HR-professionals hiervan weten als ze de boot niet willen missen?

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.