Werk voor het leven bestaat niet meer, dus werkgevers en werknemers moeten zich voortdurend aanpassen om de vraag van de klant bij te kunnen houden. Maar hoe breng je werknemers in beweging? Een indeling in vijf typen, geeft inzicht in de drijfveren van werknemers en de mogelijkheden om hen te mobiliseren.
Om er achter te komen wat werknemers stimuleert in hun baan, heeft Onderzoeksbureau Motivaction onderzoek gedaan naar de motieven en drijfveren van werknemers om te werken. Het onderzoeksbureau onderscheidt vijf typen werknemers die elk een eigen aanpak vragen om in beweging te komen op de arbeidsmarkt.
'De waarde van werk' heet het onderzoek dat Motivaction heeft verricht (PDF) in opdracht van ABU, de brancheorganisatie van uitzendbureaus. Uit het onderzoek blijkt dat 70% kiest voor de zekerheid van een vast contract, 30% kiest voor een meer flexibele arbeidsrelatie.
Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.