Ouderenbeleid opstellen, stappenplan

Het groeiende tekort aan deskundig personeel, maakt het noodzakelijk om ervaren, oudere, werknemers voor de organisatie te behouden. Met dit stappenplan gaat u goed van start.

Oudere werknemers worden steeds belangrijker voor organisaties. Het groeiende tekort aan deskundig personeel, zet werkgevers aan het denken hoe ze ervaren werknemers voor de organisatie kunnen behouden. Het opzetten van ouderenbeleid ligt dan voor de hand. Maar hoe pak je dat aan? Met dit stappenplan gaat u goed van start.

Als u werkt aan de opzet van beleid voor oudere werknemers, zult u merken dat veel van de maatregelen ook voor andere werknemers aantrekkelijk zijn. Wie een stapje verder wil zetten dan ‘ouderenbeleid’, komt terecht bij ‘leeftijdsbewust personeelsbeleid’, waarin u inspeelt op de specifieke behoeften van medewerkers in alle leeftijdscategorieën.

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.