VNU stapt in interim-klussen

Nederland krijgt steeds meer zelfstandigen zonder personeel. Naar verwachting houdt de groei aan. Want zo'n 15% van de werknemers denkt er aan als zelfstandige te gaan werken. VNU Media, de uitgever van Intermediair en de Nationale vacaturebank, wil deze markt niet laten liggen. Deze week is zij gestart met een site voor opdrachtgevers en opdrachtnemers van interim-klussen: InInterim.nl. De site omschrijft zichzelf als "de meest complete opdrachtenbank voor interim managers en professionals". InInterim heeft in de vormgeving en de manier waarop de opdrachten worden gepresenteerd, wel wat weg van VNU's vacaturesite Intermediair. Freelancers hebben - na de gratis inschrijving - toegang tot de opdrachtenbank. Als zij zich zelf meer opvallend willen presenteren, betalen zij hiervoor 150 euro per jaar. Met de site krijgen freelancers de mogelijkheid om zonder tussenkomst van bemiddelingsbureaus hun diensten aan te bieden. Ze bepalen hun eigen uurtarief en dragen geen commissie af als ze via de site aan een klus komen. VNU Media wil binnen een jaar "enkele duizenden tijdelijke managers en professionals" hebben ingeschreven. Voor opdrachtgevers heeft InInterim verschillende, ingewikkelde pakketten. Zo kost een opdrachtplaatsing 1000 euro, voor 300 euro extra wordt de opdracht ook gepubliceerd op de Intermediair-site. Een jaarabonnement met de mogelijkheid om tien klussen aan te bieden, kost 8.000 euro. Op dit moment heeft InInterim 136 opdrachten open staan. Het merendeel lijkt nog te worden geleverd door bemiddelingsbureaus die al veel vacatures plaatsen via VNU Media, waarvan maar liefst 56 van Yacht Interim. InInterim lijkt nu nog (te) veel op een traditionele vacaturebank. De professionals waarop de site zich richt, zullen meer mogelijkheden willen hebben om zich met hun expertise te profileren. Een profielen-site als LinkedIn lijkt voor hen interessanter. Ze kunnen daar immers hun deskundigheid etaleren door vragen te beantwoorden van andere gebruikers, hun netwerk te presenteren en zich te laten aanbevelen. Zodra LinkedIn of andere netwerksites het makkelijker maken om te werven voor (tijdelijke) vacatures, zal InInterim er een flinke schep bovenop moeten doen.

InInterimNederland krijgt steeds meer zelfstandigen zonder personeel. Naar verwachting houdt de groei aan. Want zo'n 15% van de werknemers denkt er aan als zelfstandige te gaan werken.
VNU Media, de uitgever van Intermediair en de Nationale vacaturebank, wil deze markt niet laten liggen. Deze week is zij gestart met een site voor opdrachtgevers en opdrachtnemers van interim-klussen: InInterim.nl. De site omschrijft zichzelf als "de meest complete opdrachtenbank voor interim managers en professionals".

InInterim heeft in de vormgeving en de manier waarop de opdrachten worden gepresenteerd, wel wat weg van VNU's vacaturesite Intermediair.
Freelancers hebben - na de gratis inschrijving - toegang tot de opdrachtenbank. Als zij zich zelf meer opvallend willen presenteren, betalen zij hiervoor 150 euro per jaar. Met de site krijgen freelancers de mogelijkheid om zonder tussenkomst van bemiddelingsbureaus hun diensten aan te bieden. Ze bepalen hun eigen uurtarief en dragen geen commissie af als ze via de site aan een klus komen. VNU Media wil binnen een jaar "enkele duizenden tijdelijke managers en professionals" hebben ingeschreven.

Voor opdrachtgevers heeft InInterim verschillende, ingewikkelde pakketten. Zo kost een opdrachtplaatsing 1000 euro, voor 300 euro extra wordt de opdracht ook gepubliceerd op de Intermediair-site. Een jaarabonnement met de mogelijkheid om tien klussen aan te bieden, kost 8.000 euro.
Op dit moment heeft InInterim 136 opdrachten open staan. Het merendeel lijkt nog te worden geleverd door bemiddelingsbureaus die al veel vacatures plaatsen via VNU Media, waarvan maar liefst 56 van Yacht Interim.

InInterim lijkt nu nog (te) veel op een traditionele vacaturebank. De professionals waarop de site zich richt, zullen meer mogelijkheden willen hebben om zich met hun expertise te profileren. Een profielen-site als LinkedIn lijkt voor hen interessanter. Ze kunnen daar immers hun deskundigheid etaleren door vragen te beantwoorden van andere gebruikers, hun netwerk te presenteren en zich te laten aanbevelen. Zodra LinkedIn of andere netwerksites het makkelijker maken om te werven voor (tijdelijke) vacatures, zal InInterim er een flinke schep bovenop moeten doen.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 454 exclusieve vakartikelen en 284 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?