BigMac-offensief voor beter imago (2)

Gisteren schreven we over de vernieuwing van het Europese HRM-beleid van McDonald's. Ook de communicatie is gemoderniseerd om het imago op te vijzelen. Interessant is bijvoorbeeld het Amerikaanse weblog Open for Discussion dat het bedrijf is gestart om te laten zien dat het maatschappelijk verantwoord onderneemt. Vice-president Bob Langert heeft hiermee overigens veel hoon over zich afgeroepen van webloggers. Hij reageert niet of nauwelijks op de kritische reacties die zijn lezers plaatsen bij zijn zonnige kijk op de wereld. Open voor discussie? Een mooi voorbeeld is zijn bijdrage over het arbeidsmarkt-imago van McDonald's: "Outdated, Unjustified and Untrue". Het goede nieuws dat Mac in verschillende landen goed scoort op 'best place to work'-lijstjes, raakt snel ondergesneeuwd door reacties van oud-werknemers. Soms zijn ze teleurgesteld, soms gaan ze nog steeds voor hun oud-werkgever door het vuur. De McLogger reageert niet op hen. Kennelijk heeft hij geen behoefte aan een digitaal gesprek met hen. Hoe serieus is dat luisteren naar werknemers, klanten en andere stakeholders dan? En zo kan het bedrijf nog jaren blijven investeren in grootschalige PR- en arbeidsmarktcampagnes. Maar of het veel uithaalt? Lees ook: BigMac-offensief voor beter imago op arbeidsmarkt (1) Tags: Communicatie, Internationaal, Maatschappelijk verantwoord

Gisteren schreven we over de vernieuwing van het Europese HRM-beleid van McDonald's. Ook de communicatie is gemoderniseerd om het imago op te vijzelen.

Interessant is bijvoorbeeld het Amerikaanse weblog Open for Discussion dat het bedrijf is gestart om te laten zien dat het maatschappelijk verantwoord onderneemt. Vice-president Bob Langert heeft hiermee overigens veel hoon over zich afgeroepen van webloggers. Hij reageert niet of nauwelijks op de kritische reacties die zijn lezers plaatsen bij zijn zonnige kijk op de wereld. Open voor discussie?
Een mooi voorbeeld is zijn bijdrage over het arbeidsmarkt-imago van McDonald's: "Outdated, Unjustified and Untrue". Het goede nieuws dat Mac in verschillende landen goed scoort op 'best place to work'-lijstjes, raakt snel ondergesneeuwd door reacties van oud-werknemers. Soms zijn ze teleurgesteld, soms gaan ze nog steeds voor hun oud-werkgever door het vuur. De McLogger reageert niet op hen. Kennelijk heeft hij geen behoefte aan een digitaal gesprek met hen. Hoe serieus is dat luisteren naar werknemers, klanten en andere stakeholders dan?

En zo kan het bedrijf nog jaren blijven investeren in grootschalige PR- en arbeidsmarktcampagnes. Maar of het veel uithaalt?

Lees ook: BigMac-offensief voor beter imago op arbeidsmarkt (1)

Tags: , ,
Doorsturen:

Neem een abonnement en download 452 exclusieve vakartikelen en 281 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?