Werkgevers ontdekken Facebook voor werving

Steeds meer werkgevers ontdekken de mogelijkheden van een Facebook-pagina voor het werven van personeel. Overheidswerkgevers en de zorg hebben de meeste fans op Facebook.

Steeds meer werkgevers ontdekken de mogelijkheden van een Facebook-pagina voor het werven van personeel. Overheidswerkgevers en de zorg hebben de meeste fans op Facebook.

Dat blijkt uit een onderzoekje van Werf&, vakblad op het terrein van arbeidsmarktcommunicatie.

Bijna 80% van de Nederlanders is actief op één of meer sociale netwerken, bleek uit een onderzoek van Newcom. Facebook is met zo'n 7,9 miljoen gebruikers in Nederland de grootste. Van deze groep bekijken maar liefst 5 miljoen mensen dagelijks de updates op Facebook.

Doelgroep opzoeken
Juist de grote populariteit van Facebook maakt dat het erg voor de hand ligt dat werkgevers met vacatures juist hier hun doelgroep opzoeken. Maar er is meer.

Via Facebook kunnen werkgevers veel te weten komen over potentiële werknemers, over wat hen drijft. En met een goed doordachte campagne kunnen fans worden overgehaald om de informatie van de Facebook-pagina met hun vriendenkring te delen.

Zo bezien, is het aantal werkgevers dat actief is op Facebook niet eens zo hoog. Werf& telde er in januari 2013 niet meer dan 78. Al zijn dat er wel veel meer dan in 2011, toen de teller bleef steken op 11.

Top 5 Facebook-pagina's van werkgevers
Tante Lenie van de Thuiszorg op FacebookWerf& heeft ook de Facebook-pagina's van werkgevers in beeld gebracht met de meeste fans.
Hieruit blijkt dat vooral werkgevers bij de overheid en de zorg het meest populair zijn:
1. Kom bij de politie (meer dan 11.500 fans)
2. Werken bij de Landmacht
3. Werken bij de Marine
4. Tantelenie.open armen (thuiszorg)
5. Werken bij Albert Heijn.

 

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 452 exclusieve vakartikelen en 281 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?