Werkdruk houdt gemaksdiensten op kantoor populair

Ondanks de crisis, blijft er interesse voor het afnemen van gemaksdiensten op kantoor. Voornaamste reden is nu alleen niet het gemak, maar vooral de tijdswinst.

Door de crisis is de werkdruk toegenomen. Werkgevers stimuleren daarom dat werknemers bewuster en efficiënter omgaan met hun tijd. De tijdbesparende gemaksdiensten (zoals stomerijservice, schoenreparatie, kapper, bloemen- en autowasservice), blijken daardoor meer in trek. Dat meldt Charlie P.A. Services, een aanbieder van gemaksdiensten bij multinationals, ministeries, ambassades en het MKB.

De dienstverlener zag in 2009 de omzet per klant met 8 procent stijgen. Ook nam het klantenbestand met 1 procent toe, ondanks de inkrimping van de organisaties. Er wordt harder en langer gewerkt en er is dus minder tijd om zelf allerlei dingen te regelen.

Tijdwinst
De motivatie bij nieuwe klanten om voor de gemaksdiensten te kiezen was vooral de tijdwinst en pas in de tweede plaats het extra gemak. In het verleden was dit omgekeerd.
Doorsturen:

Neem een abonnement en download 460 exclusieve vakartikelen en 311 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?