IT-helpdesk moet ook apparatuur werknemers ondersteunen

Werknemers gebruiken graag hun eigen smartphone, laptop of tablet voor het werk. Als daar problemen mee zijn, vraagt de helft de IT-afdeling op het werk om hulp. Door die hulp te bieden, kan de productiviteit van het bedrijf omhoog.

Uit het `Consumerization of IT` onderzoek door Unisys, blijkt dat werknemers de voorkeur hebben om eigen apparatuur te gebruiken, zowel thuis als op het werk.

Uit een recente poll blijkt verder dat 47 procent van de ondervraagde werknemers zich richt tot de IT-afdeling van het bedrijf waar ze werken, als er problemen zijn met de eigen computerspullen. Van de ondervraagden probeert een derde het probleem eerst zelf op te lossen. Nog eens 11 procent neemt contact op met de producent van de betreffende apparatuur.

Het gebruik van eigen computerapparatuur voor het werk kan `nadelig zijn voor IT-organisaties als ze geen creatieve manier vinden om het groeiende gebruik van eigen apparatuur voor werkdoeleinden van iWorkers te ondersteunen`, zegt Kees Zijlstra, Manager Marketing Unisys Nederland.

Productiviteit vergroten met eigen apparatuur
Zijlstra stelt dat IT-managers de huidige processen grondig moeten doorlichten en aanpassen om zo snel en efficiënt mogelijk problemen met eigen apparatuur op te lossen. `Door proactief te zijn kunnen CIO`s zo een potentieel probleem veranderen in het vergroten van de productiviteit`.


Praktische antwoorden op uw HRM-vragen

Met een abonnement op Tools en Extra's van Personeelsnet krijgt u ruim 200 actuele P&O-documenten, checklists en tools. Inclusief: gratis plaatsing van uw HR-dienst of P&O-vacature. Voor slechts 189 euro per jaar.
Doorsturen:

Neem een abonnement en download 460 exclusieve vakartikelen en 311 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?