Bedrijven willen Het Nieuwe Werken om aantrekkelijke werkgever te zijn

Bedrijven zetten Het Nieuwe Werken vooral in om een aantrekkelijk werkgever te zijn. Daarnaast is kostenbesparing een belangrijk motief om flexibel werken in te voeren. Ter gelegenheid van de Week van Het Nieuwe Werken heeft werkgeversvereniging AWVN een onderzoek onder bedrijven gedaan. Belangrijkste motieven voor werkgevers Uit het AWVN-onderzoek komen de drie belangrijkste motieven naar voren waarom werkgevers Het Nieuwe Werken interessant vinden: 1. Aantrekkelijk werkgeverschap (47%) 2. Kostenbesparing (16%) 3. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (11%). In het begeleidende persbericht spreekt AWVN nadrukkelijk tegen dat bedrijven "vooral vanwege files Het Nieuwe Werken zouden invoeren". Productiviteitsverbetering Daar waar bedrijven Het Nieuwe Werken vooral invoeren om aantrekkelijk te blijven voor de arbeidsmarkt, ziet AWVN het flexibel werken juist als een manier om de arbeidsproductiviteit te verhogen. "AWVN stelt dat Het Nieuwe Werken veel bedrijven sterker kan maken, onder meer door productiviteitsverbetering." Quick scan Of Het Nieuwe Werken aantrekkelijk voor bedrijven is, kunnen ze eenvoudig beoordelen op basis van de quick scan met tien eenvoudige vragen die de AWVN hiervoor heeft gemaakt.

Bedrijven zetten Het Nieuwe Werken vooral in om een aantrekkelijk werkgever te zijn. Daarnaast is kostenbesparing een belangrijk motief om flexibel werken in te voeren.

Ter gelegenheid van de Week van Het Nieuwe Werken heeft werkgeversvereniging AWVN een onderzoek onder bedrijven gedaan.

Belangrijkste motieven voor werkgevers
Uit het AWVN-onderzoek komen de drie belangrijkste motieven naar voren waarom werkgevers Het Nieuwe Werken interessant vinden:
1. Aantrekkelijk werkgeverschap (47%)
2. Kostenbesparing (16%)
3. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (11%).

In het begeleidende persbericht spreekt AWVN nadrukkelijk tegen dat bedrijven "vooral vanwege files Het Nieuwe Werken zouden invoeren".

Productiviteitsverbetering
Daar waar bedrijven Het Nieuwe Werken vooral invoeren om aantrekkelijk te blijven voor de arbeidsmarkt, ziet AWVN het flexibel werken juist als een manier om de arbeidsproductiviteit te verhogen. "AWVN stelt dat Het Nieuwe Werken veel bedrijven sterker kan maken, onder meer door productiviteitsverbetering."

Quick scan
Of Het Nieuwe Werken aantrekkelijk voor bedrijven is, kunnen ze eenvoudig beoordelen op basis van de quick scan met tien eenvoudige vragen die de AWVN hiervoor heeft gemaakt.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download meer dan 300 actuele HR-instrumenten

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?