In deze checklist thuiswerken zijn praktische regelpunten verzameld over thuiswerken. De checklist verwijst ook naar de Regeling Thuiswerken en de Thuiswerkovereenkomst in HR-Tools & Extra’s.

Ruim een derde van de Nederlandse werknemers werkt geregeld zes uur thuis, volgens cijfers van het CBS. Vooral hoogopgeleiden werken nogal eens vanuit huis, vaak ook omdat hun takenpakket zich daar goed voor leent.

Als het bij af en toe een middagje thuiswerken blijft, is het voor de werkgever niet nodig om daar van alles omheen te organiseren. Maar bij structureler thuiswerken is het wel verstandig om in actie te komen. De werkgever blijft namelijk verantwoordelijk voor de arbeidsomstandigheden van de werknemer die thuis werkt. Bovendien is het handig om afspraken te maken over bereikbaarheid, contact met het werk en het gebruik van voorzieningen van de werkgever.

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.