Droombaan in 60 dagen dankzij Het Nieuwe Solliciteren?

Het Nieuwe Solliciteren moet drie kandidaten in 60 dagen helpen aan de baan van hun dromen. Om deze baan te veroveren, voeren drie hoogopgeleide professionals een persoonlijke marketingcampagne en maken ze volop gebruik van sociale media als Twitter, LinkedIn, Facebook en een eigen weblog. 60 Day Challenge heet het initiatief van Annemarie Appelman. Na vele afwijzingen op haar (traditionele) sollicitaties heeft Appelman vorig jaar het roer omgegooid. Door een persoonlijke campagne te voeren op internet en door haar (online) netwerk volop te gebruiken, wist zij binnen 58 dagen wel een baan te vinden. Kansrijke kandidaten Via de 60 Day Challenge wil Annemarie Appelman anderen helpen met haar ervaring. Hiervoor heeft zij drie jonge, hoogopgeleide kandidaten uitgezocht die op dezelfde nieuwe manier aan een baan willen komen. Niet alleen zijn deze twintigers kansrijk, ze worden ook nog eens uitgebreid begeleid door Appelman en enkele, gespecialiseerde loopbaan-adviesbureaus. De drie kandidaten komen er waarschijnlijk dan ook wel: Chantal Drenthen (die op zoek gaat naar haar eerste baan na haar studie International Business aan de Maastricht University), Daan Verhorst (een fiscalist die een loopbaanswitch wil maken) en Petra Rierink (die werk wil op het terrein van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid). Ouderen Natuurlijk is een dergelijk initiatief uitdagender als kandidaten worden geholpen die minder gewild zijn op de arbeidsmarkt, zoals ouderen. Maar dat neemt niet weg dat de ervaringen van deze sollicitanten ook voor anderen interessant zijn. Want met hun persoonlijk weblog, hun updates via LinkedIn, Facebook en Twitter en de site van 60 Day Challenge vragen de drie Nieuwe Sollicitanten niet alleen hulp bij hun zoektocht naar de droombaan, maar delen ze ook hun ervaringen, tegenslagen en successen. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Droombaan in 60 dagen door gebruik van online netwerkenHet Nieuwe Solliciteren moet drie kandidaten in 60 dagen helpen aan de baan van hun dromen.
Om deze baan te veroveren, voeren drie hoogopgeleide professionals een persoonlijke marketingcampagne en maken ze volop gebruik van sociale media als Twitter, LinkedIn, Facebook en een eigen weblog.

60 Day Challenge heet het initiatief van Annemarie Appelman.
Na vele afwijzingen op haar (traditionele) sollicitaties heeft Appelman vorig jaar het roer omgegooid. Door een persoonlijke campagne te voeren op internet en door haar (online) netwerk volop te gebruiken, wist zij binnen 58 dagen wel een baan te vinden.

Kansrijke kandidaten
Via de 60 Day Challenge wil Annemarie Appelman anderen helpen met haar ervaring.
Hiervoor heeft zij drie jonge, hoogopgeleide kandidaten uitgezocht die op dezelfde nieuwe manier aan een baan willen komen. Niet alleen zijn deze twintigers kansrijk, ze worden ook nog eens uitgebreid begeleid door Appelman en enkele, gespecialiseerde loopbaan-adviesbureaus.

De drie kandidaten komen er waarschijnlijk dan ook wel: Chantal Drenthen (die op zoek gaat naar haar eerste baan na haar studie International Business aan de Maastricht University), Daan Verhorst (een fiscalist die een loopbaanswitch wil maken) en Petra Rierink (die werk wil op het terrein van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid).

Ouderen
Natuurlijk is een dergelijk initiatief uitdagender als kandidaten worden geholpen die minder gewild zijn op de arbeidsmarkt, zoals ouderen. Maar dat neemt niet weg dat de ervaringen van deze sollicitanten ook voor anderen interessant zijn.

Want met hun persoonlijk weblog, hun updates via LinkedIn, Facebook en Twitter en de site van 60 Day Challenge vragen de drie Nieuwe Sollicitanten niet alleen hulp bij hun zoektocht naar de droombaan, maar delen ze ook hun ervaringen, tegenslagen en successen.

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 453 exclusieve vakartikelen en 282 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?