Om goede response te krijgen op uw wervingsactie, is het belangrijk om de juiste doelgroep aan te spreken. Volg daarvoor dit praktische stappenplan.

Ondanks alle veranderingen in het HR-vak, blijft de werving van goed personeel een kerntaak binnen het personeelswerk. In arbeidsmarktonderzoeken geven directeuren en managers steevast aan dat één van hun belangrijkste zorgpunten is dat er goed gekwalificeerd personeel beschikbaar blijft, om daarmee het voortbestaan van de organisatie te waarborgen. Met personeelswerving laat de organisatie zijn gezicht zien aan de buitenwereld en potentiële kandidaten.

1. Functie-inhoud vaststellen
Zodra een vacature ontstaat, zal de HR-adviseur eerst de inhoud van de functie moeten beschrijven. Vaak bestaat al een functiebeschrijving; dan biedt de ontstane vacature een goede mogelijkheid om de functiebeschrijving opnieuw te bekijken. Dat is zeker het geval als er sprake is van een sterk veranderend takenpakket.

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.